آخرین اخبار

اولویت‌های فراموش شده در والیبال؛ تعیین تکلیف رئیس یا سرمربی تیم ملی؟

مسؤولان وزارت ورزش اولویت برای فدراسیون والیبال را فراموش کرده‌اند و این موضوع می‌تواند آسیبی جبران‌ناپذیر به این رشته بزند.

اشتراک گذاری
07 آبان 1402
کد مطلب : 8954

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، فدراسیون والیبال این روزها برنامه‌های خود را پیش می برد و لیگ‌های مختلف رده‌های سنی را برگزار می‌کند، اما واقعیت این است که والیبال در یکی از بلاتکلیف‌ترین ایام خود به سر می‌برد. در شرایطی که هنوز تکلیف انتخابات و رئیس فدراسیون مشخص نیست، خیلی‌ها به دنبال تعیین سرمربی برای تیم ملی هستند تا مبادا رویای حضور در المپیک کمرنگ‌تر گذشته شود.

با وجود اینکه حضور محمدرضا داورزنی به عنوان رئیس فدراسیون قطعیتی ندارد، اما چون او نگران از دست دادن زمان است اقدامات اولیه را آغاز کرده تا تیم ملی هرچه زودتر سرمربی خود را بشناسد. این اقدام داورزنی انتقاداتی را هم به همراه داشت که البته درست هم هستند؛ از جمله اینکه اگر داورزنی با یک سرمربی به توافق برسد و در ادامه خودش روی صندلی ریاست ننشیند تکلیف سرمربی و رئیس آینده چه خواهد بود؟ درست است که انتخاب سرمربی برای تیم ملی مهم است، اما درحال حاضر تعیین رئیس فدراسیون از نان شب هم واجب‌تر به نظر می‌رسد.

همه اهالی والیبال به خوبی می‌دانند که این رشته برای رسیدن به المپیک زمان زیادی ندارد و هر روز می‌تواند یک روز حیاتی محسوب شود و برای جلوگیری از بروز هر نوع حاشیه‌ای، انتخابات فدراسیون باید برگزار شود تا رئیس منتخب بتواند با خیالی آسوده برای آینده تیم‌های ملی تصمیم‌گیری کند. برگزاری هرچه زودتر انتخابات باعث می‌شود تا حاشیه‌های مربوط به آن هم کمتر شود، چراکه این روزها «هر دم از این باغ بری می‌رسد»؛ یک روز داورزنی بازنشسته و غیرقانونی می‌شود و روز دیگر مجوز برایش صادر می‌شود. یک روز یک نامزد برنامه‌های فدراسیون را تخریب می‌کند و روز دیگر نامزدی در حمایت از یک گزینه دیگر مصاحبه می‌کند!

در چنین شرایطی بهتر است که وزارت ورزش وارد عمل شود و کمی سریع‌تر پروسه برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون والیبال را پیش ببرد. از سوی دیگر هم احتمالاً از جمله خصوصیاتی که رئیس آینده باید داشته باشد این است که برنامه داشته باشد، بتواند اسپانسر چند صد میلیاردی جذب کند، کرسی‌های بین‌المللی را حفظ کرده و افزایش دهد، در فدراسیون جهانی والیبال نفوذ داشته باشد و … .

ثبت‌نام نامزدهای شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون والیبال از ۱۱ شهریور ماه طی انتشار اطلاعیه‌ای در سایت رسمی فدراسیون آغاز شد و در مدت زمان ۱۰ روز کاری در نظر گرفته شده برای حضور کاندیداها در محل فدراسیون ۱۱ نفر در انتخابات ریاست ثبت‌نام کردند. به این ترتیب مهلت ثبت‌نام نامزدهای شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون روز یکشنبه ۲۶ شهریور ساعت ۱۵ به پایان رسید تا پس از بررسی صلاحیت افراد متقاضی توسط مراجع ذی‌صلاح، رئیس فدراسیون والیبال در مجمع انتخاباتی آتی توسط اعضا انتخاب و معرفی شود. وحید مرادی، سید میلاد تقوی، محمود افشاردوست، پیمان اکبری، کسری غفوری، منوچهر پورحسن، بهنام محمودی، امیرحسین منظمی، محمد منصوری و جبار قوچان‌نژاد جهت حضور در انتخابات ثبت‌نام کردند و حالا باید منتظر تایید صلاحیت‌ها و سپس برگزاری انتخابات بود تا خانواده این رشته با اجماعی منطقی و درست بهترین گزینه را برای ریاست فدراسیون انتخاب کنند.

پایان پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =